Föreningen har till ändamål att främja medlemmarnas ekonomiska intressen genom att i föreningens hus upplåta bostadslägenheter och lokaler under nyttjanderätt och utan tidsbegränsning. Upplåtelsen får även omfatta mark som ligger i anslutning till föreningens hus, om marken skall användas som komplement till bostadslägenhet eller lokal. Föreningen registrerades 1985-02-04. Nuvarande ekonomiska plan registrerades 1985-08-20 och nuvarande stadgar daterades 2019-05-27. Antal lägenheter i föreningen är 29 st.

Området

På Djursholm torg finns allt från högklassiga restauranger, pizzeria, bagerier till butiker med allt från kläder och inredning till leksaker och blomsteraffärer. Dessutom finns bekvämligheter så som apotek, banker, bibliotek, vårdcentral, träningscenter och livsmedelsbutik.

Här bor du i ett mycket attraktivt område med närhet till strandpromenaden med sitt aktiva bad- och båtliv där du givetvis också kan njuta av långa promenader längs med vattnet.

Kommunikationerna är goda. Inom 400 meter går buss till Mörby Centrum och Danderyds Sjukhus från vilka du når hela Storstockholm. Även Roslagsbanan finns inom 700 meter.